Sevgili arkadaşlar;

Flash ile güzel ve birbirinden ilginç buttonlar yapmak için aşağıdaki derse kulak verin. Yani göz gezdirin demiştim.

1. Adım : İlk olarak yeni bir çalışma sayfası açalım. Ben photoshop ile buton hazırladım flash kütüphaneye import ettim.

2. Adım : Buton sahnedeyken seçili durumda F8 movie klip yapalım ve name red_klip olarak adlandıralım.

3. Adım : Klipin içine girelim yeni bir layer ekleyelim sahnedeki imaj resmimiz ölçüsünde rectangle aracı ile dış çizgisi olmayan bir kare hazırlayalım.(Renk önemli değil)

4. Adım : F8 button yapalım ve name but_red olsun.

5. Adım : Üzerine tıklayalım butonun içine girelim. Butonumuz sadece hit alanında aktif olacak bu yüzden hit kısmına keyframe ekleyelim Up kısmını delete silelim.


6. Adım : Tekrar red klipimize ilk layerimizin adını resim yapalım ve bu layerde hazırladığımız resim vardır.

7. Adım : Üzerinde ise hazırladığımız butonumuz bulunmakta yeni bir layer ekleyelim layer adını actions olarak belirleyelim.

8. Adım : Resim adlı layerimizin 20 framesine keyframe ekleyelim.

9. Adım : Buton layerimizin 20 framesine key ekleyelim actinons layerimizin 20 framesine key ekleyelim actions layerimizin 10 framesine keyframe ekleyelim.

10. Adım : F9 actions paneli açalım stop ekleyelim. 1. frameye gelerek tekrar stop ekliyoruz.

11. Adım : Resim adı layerimizin 10 framesine F6 keyframe ekleyelim.

12. Adım : 1,10,20 frame aralarına create motion tween verelim.

13. Adım : 10 frameye gelelim sahnedeki butonu sağ tarafa doğru kaydıralım


14. Adım : Buton layerimize gelelim sahnedeki butonumuz seçili durumda F9 actions paneli açalım kodları ekleyelim
on (rollOver) {gotoAndPlay(2);}on (rollOut) {gotoAndPlay(11);}
Artık scene1 sahnemize gelerek çalışmamızı test edebiliriz
Derste anlatılanılanların fla uzantılı dosyasını inidrmek için Tıklayınız